رفتن به محتوای اصلی
x
دستمال کاغذی خوب و بهداشتی را بشناسید

دستمال کاغذی خوب و بهداشتی را بشناسید

ویژگی های دستمال کاغذی خوب و بهداشتی

دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد.برگ های دستمال کاغذی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل، شکل ظاهری خود را از دست ندهد. 

دستمال کاغذی باید کرپ شده (منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح کاغذ است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود، به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود، حتماً مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است)، همچنین فاقد پرز (الیاف خرد شده)، الیاف کلوخه شده، سوراخ، لکه و سایر اجسام خارجی باشد. زمانی که برگ دستمال کاغذی را در مقابل نور قرار می دهید پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده می شود. رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی باید از رنگ های مجاز و ثابت باشد و با رنگ بسته محتوی دستمال کاغذی هم رنگ و متناسب باشد.

برگ های دستمال باید در یک بسته و با ابعاد یکسان بسته بندی شوند و تعداد ورق ها نباید کمتر از تعداد مشخص شده روی بسته باشد. 

نوع دستمال کاغذی را براساس نیاز خود انتخاب کنید. دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش صرفا برای همین منظور تولید می شوند و استفاده دیگری ندارند. دستمال های مرطوب کودک استانداردهای خاص خود را دارند و نباید از دستمال های دیگری برای کودکان استفاده کرد. دستمال های آشپزخانه و توالت نسبت به دستمال کاغذی های دیگر جنس محکم و استحکام بیشتری دارند و در موارد دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرند.

دستمالها باید از بسته تک تک و به راحتی بیرون آمده و ناحیه خروج دستمال از بسته، به اندازه ای باشد که به راحتی ، دستمالها خارج شود، سطح دستمال بدون لکه، تراشه و یا سوراخ باشد.

منبع : نمناک